Naast je logo kan Just Wonder ook zorgen voor een compleet nieuwe huisstijl voor je bedrijf.
Een huisstijl, ook wel “corporate identity” genoemd, is het gezicht van je bedrijf. De bedoeling van een goede huisstijl is dat jouw bedrijf meteen herkenbaar is zonder het logo nog maar te gebruiken.
Een huisstijl wordt vaak tegelijkertijd met het logo ontworpen. Ideaal is om herkenbare vormen uit het logo te hergebruiken door deze te laten terugkomen in alle uitgaande communicatie.
Door steeds hetzelfde lettertype, dezelfde lettergroottes en dezelfde kleuren te gebruiken treedt er meteen een visuele herkenbaarheid op. Belangrijk is dus dat steeds dezelfde stijl wordt gehanteerd in alle uitgaande communicatie, zowel online als offline.
Een veelgemaakte fout is dat de huisstijl enkel wordt toegepast op naamkaartjes en briefhoofdingen. Veel effectiever is om de huisstijl in alle communicatie te gebruiken. Dus ook op uitgaande facturen, enveloppen, bestelbons, offertes, schrijfblokken, presentatiemappen, bureauonderleggers, autobestickering, website,...
De kans bestaat dat een externe firma een reclame-toepassing opmaakt voor jouw bedrijf. Ze hebben geen idee welke lettertypes & kleuren jouw bedrijf steeds gebruikt.
Om dit probleem op te lossen kunnen we voor jou een huisstijlgids ontwikkelen. Een huisstijlgids, ook wel “branding book” genoemd, bepaalt de do’s en don’t van je huisstijl.
Je bedrijfslogo zal sowieso al uit één bepaald lettertype bestaan. Al dan niet kan dit lettertype ook gebruikt worden in bijvoorbeeld de kopteksten van je communicatie. In de meeste gevallen zullen onze vormgevers verkiezen om de broodtekst, of leestekst, in een ander lettertype te gebruiken. Dit met als doel om de leesbaarheid te verhogen.
Een bedrijfslogo kan enorm versterkt worden door enkele kleuren uit het logo te laten terugkomen in de uitgaande communicatie. Om ervoor te zorgen dat steeds de juiste kleuren worden gebruikt, definiëren we alle huisstijlkleuren in 3 kleursamenstellingen: CMYK, RGB & Pantone.