Een potentiële, lokale klant is op zoek naar een dienst of product dat jouw bedrijf aanbiedt. Hoe vergroot je nu de kans dat deze klant in jouw winkel terecht komt? In dit artikel doen we enkele tips & tricks uit de doeken.
Lokale zoekresultaten verschijnen wanneer je op zoek bent naar bedrijven en plaatsen vlakbij je locatie. Deze resultaten zie je verschijnen in Google Maps, maar ook in de gewone zoekresultaten.
Lokale zoekresultaten zijn voornamelijk gebaseerd op relevantie & afstand. Deze factoren worden gecombineerd om een zo goed mogelijk resultaat voor de zoekopdracht te bekomen.
Ja. Dit kan door middel van Google My Business. Via deze tool kan je:
Tegenwoordig lezen mensen vaak eerst de reviews (beoordelingen) van een onderneming. Op basis daarvan maken ze hun beslissing of ze al dan niet een bezoekje brengen.
Daarom is het belangrijk om een goede reputatie op te bouwen op websites en platformen die relevant zijn voor jouw kernactiviteit. Voorbeelden van relevante platforms kunnen zijn: TripAdvisor, Yelp, Booking.com, Foursquare,…
Als klanten een positieve ervaring opgedaan hebben, volgen positieve reviews vanzelf.
Sociale media is de dag van vandaag de ideale manier om in contact te komen met jouw klanten. Het is niet enkel ideaal om contact te houden met je huidige cliënteel, maar ook om meer bekendheid te creëren en nieuwe klanten aan te trekken.