Just Wonder - Reclamebureau

5 tips voor een goede AdWords campagne

27 augustus 2017 om 11:02

Het opstarten van een nieuwe Google AdWords campagne is altijd spannend. Je wilt natuurlijk alle parameters goed ingesteld hebben alvorens de campagne gestart wordt.

In deze compacte gids gaan we dieper in op de zaken waar je best aandacht aan geeft alvorens het lanceren van je campagne.

Wat is Google Adwords?

Google Adwords biedt advertentieruimte aan op de google-websites. Hierdoor krijg je dus de mogelijkheid om te adverteren in de zoekresultaten, het Display-netwerk, Gmail, YouTube en tal van andere van hun diensten.

5 tips voor een geslaagde campagne

1) Denk goed na over je zoekwoorden

Net zoals bij een fysieke winkel is het belangrijk dat je goed weet waar jouw klanten naar op zoek zijn. Maak best gebruik van krachtige, duidelijke woorden die relevant zijn met hetgeen waar jouw klanten naar op zoek zijn.

Een bepaald product adverteren waar jouw klanten helemaal geen interesse in hebben zal nooit een succes worden. Je mag er nog zo veel budget tegenaan smijten als je wilt. Hetzelfde geldt voor adverteren op producten die niet relevant zijn met jouw assortiment.

2) Voorzie je zoekwoorden van het juiste budget

Zodra je een sterke, relevante lijst hebt met zoekwoorden is het belangrijk om voor elk zoekwoord het juiste budget te spenderen.

Het is nooit een slecht idee om een klein budget opzij te houden om nieuwe zoekwoorden uit te proberen. Toch is het belangrijk om je sterkste zoekwoorden het meeste budget te geven. De beste manier om dit te doen is door je sterkste zoekwoorden in een aparte campagne te verzamelen. Op die manier ben je er zeker van dat het grootste deel van het budget gespendeerd wordt aan zoekwoorden die werken.

3) Maak gebruik van extensies

Het toevoegen van extensies aan een reclame-advertentie zorgt voor betere resultaten van jouw campagne. Het zal voor een hogere klikfrequentie (meer kliks) zorgen, je algemene kwaliteitsscore verhogen en jouw advertentie in de picture zetten.

voorbeeld extensies adwords advertentie

4) Gebruik call-to-actions op je website

Een call-to-action is een element dat meteen de aandacht trekt op een webpagina. Het doel is om de website-bezoeker te laten overgaan tot een bepaalde actie. Enkele voorbeelden van typische call-to-actions zijn: “Contacteer ons”, “Bestel nu”, “Bestel vandaag en ontvang…”.

Call to-actions hebben niet enkel de actie zelf als doel maar ook het verbeteren van de algemene gebruiksvriendelijkheid van jouw website.

Voorbeeld:

Jouw website regelt teambuilding-activiteiten voor bedrijven. Jouw websitebezoeker leest de informatiepagina op jouw website over paintballen. Een goede call-to-action kan in dit geval zijn: “Vraag een prijsofferte aan” of “Laat ons jouw teambuilding plannen”.

Door één van deze twee CTA’s te gebruiken bespaar je jouw bezoeker de tijd om op zoek te gaan naar jouw contactgegevens. Hij wordt meteen naar de juiste pagina gestuurd.

5) Toon je advertenties op de juiste locatie

Bij het instellen van je campagne zal gevraagd worden op welke locaties je advertentie zichtbaar moet zijn. Dit kunnen landen zijn, maar ook steden die in een bepaalde straal van een plaats liggen. Dit principe wordt “targeting op locatie” genoemd.

Conclusie

Zoals je kan zien komt er heel wat kijken bij het opzetten van een Google Adwords campagne. We raden aan om hiervoor rustig de tijd te nemen en pas op de start-knop te duwen van zodra alles naar wens staat ingesteld.

Houd er ook rekening mee dat er nooit een goed of fout bestaat. Veel zal afhangen van het resultaat op het moment dat de campagne loopt. Het is belangrijk om de campagne regelmatig te analyseren en bij te sturen waar nodig is. Pas dan bekom je een succesvol resultaat.

Laat je dit liever over aan mensen die hier reeds ervaring in hebben?
Just Wonder is gespecialiseerd in het bouwen van professionele websites in combinatie met een Adwords-campagne. Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.

Laten we samen iets moois maken!

Neem contact met ons op zodat we je een offerte kunnen bezorgen.